post-image

قیمت آجر

یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین محصول در زندگی بشر، آجر بوده است، که انواع و کاربرد های مختلفی دارد.

معیارهای دسته بندی آجر:

آجرها بر اساس معیار های مختلفی دسته بندی می شوند که عبارت است از: 1- کیفیت: از لحاظ کیفیت آجر به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  1. درجه یک:آجر درجه یک دارای ویژگی هایی است که می توان به استاندارد بودن سایز، رنگ زرد و یا قرمز یکدست، همگن بودن، جذب آب کم، مقاومت فشاری بین 2245 (کیلوگرم بر سانتی متر مکعب) و 2280 ، ضد شوره و... اشاره کرد.این محصول درجه یک اگر با پکش یا ضربه ای شکسته شود صدایی شبیه سرامیک می دهد و این یک راهی است که می توان درجه یک بودن آن را تشخیص داد.این محصول بیشتر برای ساختمان هایی با طول عمر بالا و ساخت و ساز هایی با آب و هوایی نامناسب کاربرد دارد.
  2. درجه دو:این آجر ها با وجود اینکه دارای سایز استاندارد و رنگ قرمز و زرد هستند اما ممکن است کمی زیاد تر پخته شوند و جذب آب زیادی ندارند.فشاری که می توانند تحمل کنند بین 157 تا 175 (کیلو گرم بر متر مربع ) است.این محصول برای ساختمان هایی با عمر پایین تر از 100 سال کاربرد دارد.
  3. درجه سه: آجرهایی که در این دسته قرار میگیرند شکل و سایز استانداردی ندارند، رنگ آن ها قرمز کم رنگ است که به خوبی پخته نشده اند.فشاری که این آجر ها تحمل می کنند بین 105 تا 140 است.در هنگام ضربه و شکسته شدن صدای بم و خامی می دهند.این دسته از محصولات با فت منظم و همگنی ندارند.

2- روش تولید:

  1. آجر اکسترودی:درون قالب های کوچک استیلی بر اساس فشار آب و خاک ساخته می شوند که بافت منظمی دارند و از لحاظ اقتصادی مرقون به صرفه هستند.
  2. پرسی: با استفاده از خاک رس و فشار بر روی قالب پخته می شوند که در 4 طرف نما استفاده می شود.
  3. دست ساز:فرم دهی و قالب دهی این سبک ها با دست انجام می شود مانند آجر نسوز صخره ای دست ساز.

3- دسته بندی بر اساس مواد (متریال):

  1. رسی یا سفالی:از پرکاربردترین و پرمصرف ترین نوع آجر است.که با استفاده از خاک رس ساخته می شود.
  2. شیل:این محصول با استفاده از سنگ شیل که مقاومت بالاتری نسبت به رس دارد ساخته می شود.
  3. بتنی:کمترین استفاده در بین محصولات دارد به دلیل استفاده از بتن  مقاومت فشاری و کیفیت پایینی دارد.بیشتر به عنوان عایق رطوبتی کاربرد دارد.
  4. آجر نسوز: از خاک چینی و یا خاک نسوز در حرارت بسیار بالا بدون تغییر رنگ،سایر و اندازه و... تولید می شود.امروزه در نمای داخلی و خارجی کاربرد بسیاری دارد.

قیمت آجر نسوز قیمت انواع آجر: با توجه به توضیحات بالا تمامی عوامل بر روی قیمت نهایی آجر تاثیر دارد.پس برای آگاهی از آخرین قیمت محصولات با کارخانه آجر و آجرنما درنما تماس حاصل فرمایید.