post-image

انواع آجروآجر نما

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

 

 

چرا آجر نما ؟

استفاده کردن متریال آجر در طراحی داخلی و خارجی زیبایی همیشگی ، مدل و طرح ماهرانه و آرامش خیال را برای ما به ارمغان می آورد و موجب استفاده از انواع آجروآجر نما میگردد.

مهمتر از همه آنکه ، آجر نما تمام آن چیزی را که ما در منزل نیاز داریم مانند دوام ، استحکام ، امنیت ، کمال طرح و ارزش دراز مدت را نیز برای ما فراهم می آورد.در طول تاریخ تنها افرادی خانه های آجر ی را انتخاب می کردند که یا خانه ای ویژه می خواستند و یا خانه ای که بیشتر معرف و نشانگر سرمایه شان باشد. و  این موضوع را میتوانید در تاریخ به وفور بیابید

دُرنما معتبر ترین کارخانه آجر نما اصفهان

                                                                                                                                       

طراحی داخلی :

باتوجه به طرح های داخلی و دکوراسیون امروزی میتوان دریافت که زمان جایگزینی دیوارهای آجری با دیوارپوش های مدرن و نوین تمام شده و دیوارهای آجری دوباره جای خود را در دکوراسیون داخلی پیدا کرده اند.

دیوارهای آجری در آشپزخانه اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری و در دیگر قسمت های یک ساختمان رواج پیداکرده اند.و درتمامی سبک ها باعث زیبایی دوچندان ساختمان میشود و علاوه براین به عنوان کامل کننده فضا و دکوراسیون محیط به کار میرود

  • آجر نما چیست؟

آجر نما،از آجر بوجود می آید که در واقع از پختن خشت خام در کوره ها با انواع مختلف تولید می شود.آجر نماها بر اساس کاربرد و ویژگی های آجر مورد استفاده  می شوند و آجرها خود بر اساس معیار هایی چون مقاوت ، دوام ،زیبایی و... طبقه بندی می شوند.

  • مشخصات فنی آجر نما:

دسته بندی کلی آجرها و کاربرد آن در آجر نما:

1- آجر معماری:در این بخش بیشتر آجر هایی استفاده میشوند که از نظر ظاهری جلوه ی زیبایی دارند و به عنوان ساختار روکش مانند مورد استفاده قرار میگیرد.

2- آجر توخالی: این نوع آجر ها بیشتر برای ساخت و ساز استفاده میشوند.دارای فضای خالی هستند که هسته آن ها با ملات و ... تقویت می شود.اصطلاحاٌ به این این آجر ها ، آجر ماشینی نیز میگویند که معمولا داری 6 یا 8 سوراخ هستند.

3- آجر ساختمان(آجر ماسه آهکی): در کارهای ساختاری و غیر ساختاری که در آن ظاهر ازامی نیست در نظر گرفته شده است.این نوع آجر ها معمولا بعنوان پشتیبات در کارهای ساختمانی کاربرد دارند.آجرهای ماسه آهکی در برابر سرما و گرما عایق خوبی هستند.

4- آجر نازک : آجر روکش نازک ابعاد نرمالی دارند اما ضخامت کمتری دارند.از این دسته از آجر ها برای طراحی داخلی و خارجی ساختمان استفاده میکنند ولی عمده مصرف آن در طراحی شیروانی ها،شومینه،خانه های ویلایی و... است.

5- آجر سنگ فرش:آجر سنگ فرش برای پوشیدن سطح های خاکی و آسفالت استفاده میشود.به همین ترتیب آن ها همواره در برابر سرما،گرما،عابران و... مقاوم هستند.

6- آجر لعابدار:آجر لعابی یک لعاب با سرامیک دارند که با بدنه آجری ترکیب می شود.از این دسته از آجرها می توان بعنوان آجر نماهای که در طراحی سنتی و سبک قدیم مانند مساجد، زیبایی فضای بیرون خانه و ... استفاده کرد. این نوع آجر ها به دلیل روکشی که دارند در برابر عوامل مختلف مانند رطوبت،فرسایش،هوازدگی و... مقاوم هستند و از ساختمان محافظت می کنند.

جهت آگاهی بیشتر و قیمت آجر لعابدار اینجا کلیک کنید.

7- آجر نسوز: این آجر از انواع خاک های نسوز تهیه میشود و ساختاری ظریف تر و متراکم تر از سفال دارند،که باعث میشود کاربردهای متفاوتی داشته باشند.   

 

 

دُرنما معتبر ترین کارخانه آجر نما اصفهان

 

یک خانه آجری در حقیقت  بیش از یک طرح است . در حقیقت بازتاب روحیات شخصی افرادی است که در آن خانه زندگی می کنند.شما می توانید  با آجر هر طرحی را در ذهن مجسم کنید و بعد آن شکل را روی محل زندگی خود به اجرا در بیاورد. هیچ اهمیتی ندارد که شما خواستار معماری سنتی و یا معماری معاصر باشید.مهم نیست که خانه های کلاسیک و یا جدید را دوست داشته باشید.مهم نیست  که خانه های کلاسیک و یا جدید را دوست داشته باشید.حتی اگر طرح های سنتی و ساده و یا خانه هایی که در یک نگاه بهترین سازه دروان خود تلقی می شوند را می پسندید ، بدون شک می توان با آجر خانه منحصر به فردی خواهید ساخت .

انواع آجر :

1- آجر رسی :

مواد اولیه این آجر خاک رس میباشد و دمای پخت آن از 870درجه سانتیگراد تا 1020 درجه سانتیگراد متغیر میباشد و باتوجه به درجه دمای پخت- این محصول در رنگ های مختلف گلبهی-پوست پیازی و زرد به عمل می آید.

2-آجر شیل : مواد اولیه این آجر خاک شیل میباشد و دمای پخت آن از 800درجه سانتیگراد تا950 درجه سانتیگراد متغیر میباشد و با توجه به درجه دمای پخت- این محصول در رنگ های مختلف پرتقالی تا قرمز به عمل می آید. لازم به ذکر است که این تنوع رنگ بدون افزودن رنگ است. 3- آجر نسوز: مواد اولیه این آجر خاک نسوز میباشد و دمای پخت آن از 1050 درجه سانتیگراد  تا 1180 سانتیگراد متغیر میباشد و با توجه به درجه دمای پخت و همچنین نوع خاک این محصول در رنگ های قرمز-شاموتی شاموتی-مشکی و سفید به عمل می آید. 4- آجر نسوز صنعتی : مواد اولیه این آجر سنگ نسوز میباشد ودمای پخت آن از 1250 درجه سانتیگراد به بالا میباشد. این محصول در کوره های صنعتی و ریخته گری مورد استفاده قرار میگیرد. 5- آجر قزاقی (رستیک،سنتی)  : آجر قزاقی به صورت سنتی تولید میشود. در مرحله ی اول تولید آجر قزاقی(سنتی، رستیک) خاک مرغوب (رس،شیل،نسوز) را به صورت گل درآورده،سپس گل به دست آمده را قالب زده و با دست آن را فشرده کرده و پس از خشک شدن خشت در کوره با دمای بالا(بسته به نوع خاک) پخته می شود. [caption id="attachment_23149" align="alignright" width="150"] آجر نسوز قزاقی(رستیک) سفید کدRC300[/caption] [caption id="attachment_23146" align="alignright" width="150"] آجر نسوز قزاقی(رستیک) رندوم کدRB205 [/caption] [caption id="attachment_23145" align="alignright" width="134"] آجر10*20 نسوز رستیک(قزاقی) قرمز انگلیسی کدRA104[/caption]   [caption id="attachment_23157" align="alignnone" width="201"] آجر نسوز رستیک (قزاقی) سفید و مشکی کد RD400[/caption] [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text] [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]